شهردار رشت در دومین روز از برگزاری رویداد علمی - تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق در عمارت میرزا خلیل رفیع :
آغاز به کار مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت از هفته آینده - استفاده از ظرفیت نونهالان و نوجوانان در موضوعات شهر خلاق خوراک - برنامه ریزی شهرداری جهت اتصال موضوعات خلاقیت و نوآوری به اقتصاد خرد خانوارها
شهردار رشت در دومین روز از رویداد علمی - تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق که در عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شد از آغاز به کار مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت از هفته آینده خبر داد و گفت: اتصال موضوعات خلاقیت و نوآوری به اقتصاد خرد خانوارها برنامه‌ای است که توسط شهرداری رشت دنبال می‌شود.
 

شهردار رشت در دومین روز از رویداد علمی - تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق که در عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شد از آغاز به کار مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت از هفته آینده خبر داد و گفت: اتصال موضوعات خلاقیت و نوآوری به اقتصاد خرد خانوارها برنامه‌ای است که توسط شهرداری رشت دنبال می‌شود.

 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌ الملل شهرداری رشت - دومین روز از رویداد علمی - تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق با حضور سید امیر حسین علوی شهردار رشت ، سید حسین رضویان و نادر حسینی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت و با محوریت فعالیتهای کودکان و نونهالان در حوزه‌های خلاقیت و نوآوری امروز سه‌شنبه 24 خرداد 1401 در محل عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد.

 

سید امیر حسین علوی شهردار رشت با حضور در این رویداد علمی - تخصصی اظهار داشت: این مراسم برای اولین بار در قالب هفته خلاق شهر رشت برنامه‌ریزی شده و هدف آن هم این است تا بتوانیم در طول سال برنامه‌های ویژه‌ای را برای هفته رشت تدارک ببینیم.

 

شهردار رشت با بیان اینکه در این رویداد علمی - تخصصی موضوعات مرتبط با خلاقیت و نوآوری در راستای ارتقاء سطح فعالیتهای مرتبط دنبال می‌شود، افزود: با توجه به اینکه رشت به عنوان شهر خلاق خوراک معرفی شده است، اولویت نخست برنامه‌های ما در رویداد علمی - تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق روی همین محور استوار شده است.

 

علوی در مورد مسابقه سرآشپز کوچک گیلانی که در عمارت میرزا خلیل رفیع برگزار شد، ابراز داشت: این برنامه با حضور نونهالان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان گیلان تدارک دیده شده است و در راستای پیگیری موضوعات شهر خلاق خوراک حتما تداوم خواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا محور فعالیتهای مرتبط با موضوع خلاقیت و نوآوری را بتوانیم در سطح مدارس گسترش دهیم و این موضوع جزو برنامه‌های آموزشی مدارس قرار بگیرد.

 

شهردار رشت اذعان کرد: از دیگر اولویتهای برنامه‌ریزی مدیریت شهری این است که موضوعات خلاقیت و نوآوری را به اقتصاد خرد خانوارها متصل کرده و گسترش دهیم که البته برای تحقق این هدف به همکاری و مشارکت همه دستگاهها نیازمندیم.

 

علوی با تاکید بر اینکه موضوعات حول محور اقتصاد شهر خلاق رشت با همکاری همه حوزه‌ها و نهادها باید پیش برود، ادامه داد: با پیگیریهایی که شهرداری رشت داشته، خوشبختانه این موضوع در سطح دستگاهها و نهادها جاافتاده و امیدواریم توسعه و استمرار پیدا کند.

 

وی در مورد برگزاری رویداد بازیهای خلاقانه با زباله‌های بازیافتی در عمارت میرزا خلیل رفیع هم توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد: این رویداد با مشارکت کودکان و نونهالان تدارک دیده شده است. همچنین طی همین هفته و با تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و نوآوری منعقد کردیم، شاهد استارت راه‌اندازی مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت خواهیم بود.

 

شهردار رشت تصریح کرد: موضوعات روز مرتبط با فعالیتهای مدیریت شهری با اولویت مدیریت پسماند همواره مورد تاکید شهرداری رشت بوده و نیاز است در این زمینه‌ها گروهها و حوزه‌های مختلف شامل نخبگان و لایه‌های اجتماعی ورود کنند و در بستر "مرکز نوآوری و خلاقیت شهر رشت" به ما کمک کنند و دستاوردهای خود را به اشتراک بگذارند.

 

علوی در پایان اظهار داشت: مشارکت مردم در کاهش تولید زباله و تفکیک زباله با هدف صیانت از محیط زیست و استفاده درست از مواد بازیافتی موضوعات اساسی در بخش مدیریت پسماند است و قطعا چنین مؤلفه‌های کلان شهری بدون همکاری شهروندان تحقق پیدا نمی‌کند.

 

لازم به ذکر است، در دومین روز از رویداد علمی - تخصصی نخستین سالانه شهر خلاق رویدادهای عمومی، مسابقه سرآشپز کوچک گیلانی و رویداد بازیهای خلاقانه با زباله‌های بازیافتی در عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع برگزار شد.

 

گفتنی است، نخستین سالانه شهر خلاق رشت به همت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل و با مشارکت اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت و دبیرخانه شهر خلاق از 23 لغایت 26 خرداد در شهر رشت در حال برگزاری است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1401/03/24
تعداد بازدید:
365
منبع:
آدرس: رشت، بلوار امام خمینی (ره)، جنب بنیاد مسکن، شهرداری رشت، ساختمان مرکزی

ایمیل: creative-city-rasht@rasht.ir پیام گیر: 137
شماره تماس: 33669908 - 33668819 - 33669208
Powered by DorsaPortal